Preskočite na glavni sadržaj

Tržište plina

Što moram kao krajnji kupac napraviti da bi promijenio opskrbljivača plinom?
Da bi promijenili opskrbljivača plinom potrebno je ispunjen i potpisan obrazac za promjenu opskrbljivača dostaviti Vašem novom opskrbljivaču e-mail-om, poštom ili osobno. Kontakt podatke potražite na WEB stranicama novog opskrbljivača.
 
Kad mogu promijeniti opskrbljivača?
Opskrbljivača možete promijeniti u bilo kojem trenutku, ali prije toga svakako provjerite jesu li u Vašem ugovoru predviđene penalizacije za prijevremeni raskid ugovora.
 
Mogu li promijeniti opskrbljivača ako imam neplaćenih računa prema trenutnom opskrbljivaču?
Ne možete promijeniti opskrbljivača jer trenutni opskrbljivač, na osnovu nepodmirenih dugovanja ima pravo prekinuti postupak promjene opskrbljivača.
 
Gdje mogu pronaći obrazac za promjenu opskrbljivača plinom?
Obrazac za promjenu opskrbljivača plinom možete preuzeti na poveznici https://www.hrote.hr/promjena-opskrbljivaca-301.
 
Je li novi opskrbljivač plinom dužan prihvatiti moj obrazac zahtjeva za promjenu opskrbljivača?
Novi opskrbljivač dužan je prihvatiti Vaš obrazac samo pod uvjetom da na Vašem distribucijskom području pruža opskrbu plinom u obvezi javne usluge i ako ste se u obrascu zahtjeva pod brojem 18 upisali odgovor DA.
 
Da li kod promjene opskrbljivača trebam obavijestiti postojećeg opskrbljivača o raskidu ugovora?
Niste dužni obavijestiti postojećeg opskrbljivača o raskidu ugovora o opskrbi plinom.
 
Tko ima pravo na opskrbu u obvezi javne usluge?
Pravo ostvaruju samo kupci iz kategorije kućanstvo.
 
Gdje mogu provjeriti tko pruža opskrbu u obvezi javne usluge na mojem distribucijskom području i pronaći njihove kontakt podatke?
Na stranici Hrvatske energetske regulatorne agencije (HERA): https://www.hera.hr/hr/iplin/ možete pronaći tko pruža opskrbu u obvezi javne usluge na Vašem distribucijskom području.
Odabirom distribucijskog područja otvaraju se i kontakt podaci opskrbljivača u obvezi javne usluge.
Ako je opskrbljivač u obvezi javne usluge na Vašem distribucijskom području Gradska plinara Zagreb-Opskrba d.o.o., njihove kontakt podatke možete pronaći na poveznici https://www.gpz-opskrba.hr/contacts/1569.
 
Što ako na mom distribucijskom području ne postoji opskrbljivač koji pruža opskrbu plinom u obvezi javne usluge, a želim iskoristiti pravo na takvu opskrbu?
Ako na Vašem distribucijskom području ne postoji opskrbljivač koji pruža opskrbu plinom u obvezi javne usluge, tada opskrbu u obvezi javne usluge pruža zajamčeni opskrbljivač.
U tom slučaju potrebno je poslati obrazac zahtjeva za promjenu opskrbljivača na zajamčenog opskrbljivača.
 
Tko je zajamčeni opskrbljivač?
Zajamčeni opskrbljivač je tvrtka HEP-Plin.
 
Pod kojim uvjetima me opskrbljuje zajamčeni opskrbljivač ako na mom distribucijskom području ne postoji opskrbljivač u obvezi javne usluge?
Ako na Vašem distribucijskom području ne postoji opskrbljivač u obvezi javne usluge, tada zajamčeni opskrbljivač pruža opskrbu pod jednakim uvjetima.
 
Ima li zajamčeni opskrbljivač pravo odbiti moj zahtjev za promjenu opskrbljivača ako na mom distribucijskom području ne postoji opskrbljivač u obvezi javne usluge?
Ne, ako na Vašem distribucijskom području ne postoji opskrbljivač u obvezi javne usluge, a želite koristiti to pravo, tada je zajamčeni opskrbljivač dužan prihvatiti Vaš zahtjev za promjenu opskrbljivača.
 
Mogu li koristiti jedan obrazac za promjenu opskrbljivača za više obračunskih mjernih mjesta?
Ne, obrazac se može iskoristiti samo za jedno obračunsko mjerno mjesto. Ako želite odjedanput pokrenuti promjenu opskrbljivača za više obračunskih mjernih mjesta, potrebno je preuzeti odgovarajući broj obrazaca. Primjerice, za 4 obračunska mjerna mjesta potrebno je preuzeti 4 obrasca. Svaki obrazac na sebi ima jedinstveni barkod.
 
Gdje mogu pronaći identifikacijsku oznaku za obračunsko mjerno mjesto (OMM) koja se traži na obrascu za promjenu opskrbljivača?
Identifikacijska oznaka obračunskog mjernog mjesta nalazi se na Vašem računu za plin. Oznaku također možete saznati kod Vašeg opskrbljivača ili distributera plinom.
 
Ako želim prijeći s tržišne usluge na javnu uslugu opskrbe plinom po reguliranoj cijeni kako da odgovorim na pitanja broj 8 i 18 iz obrasca za promjenu opskrbljivača?
Na pitanje pod brojem 8. odgovarate s NE, jer trenutačno ne koristite javnu uslugu, a na pitanje brojem 18. odgovarate s DA jer želite koristiti javnu uslugu.
 
Gdje mogu pronaći cijene opskrbe u obvezi javne/zajamčene usluge na mojem distribucijskom području?
Informacije o cijenama možete pronaći na poveznici https://www.hera.hr/hr/html/cijene_plin.html pod kategorijom “Opskrba plina u obvezi javne usluge”, a za period do 31.03.2023. na poveznici https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2022_03_32_392.html. Ako i dalje niste sigurni u cijenu, najbolje je da kontaktirate opskrbljivača u obvezi javne usluge na Vašem distribucijskom području ili pružatelja zajamčene opskrbe (HEP-Plin).
 
Gdje su propisana pravila za postupak promjene opskrbljivača?
Postupak promjene opskrbljivača propisan je Općim uvjetima opskrbe plinom.


Tko je nadležan za tumačenje postupka promjene opskrbljivača?
Za tumačenje postupka nadležna je Hrvatska energetska regulatorna agencija (HERA).


Koja je uloga HROTE-a u postupku promjene opskrbljivača?
Uloga HROTE-a je da omogući krajnjim kupcima preuzimanje obrasca za pokretanje promjene opskrbljivača te provođenje procesa promjene opskrbljivača u kojem sudjeluju novi opskrbljivač (podnositelj zahtjeva), postojeći opskrbljivač (potvrđuje ili odbija promjenu opskrbljivača) te operator distribucijskog sustava (očitava brojilo u postupku promjene opskrbljivača).

Ova internetska stranica koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Postavke kolačića možete podesiti u svojem internetskom pregledniku. Više o kolačićima pročitajte ovdje. Klikom za nastavak korištenja ove stranice ili klikom na gumb „Slažem se“ pristajete na naše korištenje kolačića.

Slažem se Ne slažem se
Vrh